Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2013 14:26 - Случка за случки
Автор: breeze Категория: Други   
Прочетен: 1639 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 16.02.2014 19:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                 Хайде да се надслучкваме :)                           Вярно е, бях слаб ученик в училище, но не съм тук са да поучавам, а за да понауча нещо. Истинският ми учител беше Природата. Зовеше ме неудържимо с потайностите си. Искаше ме сам, предупреждаваше ме, захвърляше и ме изправяше. Затова мисля, че в случките съм от единствените в света.
Съгласни или не, Случката вече при мене дойде. Тук и сега в блог бг., тя ще ви раказва за себе си, за сестрите си и за сухите клончета от дървото на живота ни, по които понякога стъпваме, за да се появи Мигът. Падаме върху бодливото, или върху крилете на красивото. Чудните случки подарявам на вас, приятели, страховитите поемам отново.                                                                     Днес малката рибарска лодка позакъсня малко за риболов, но никогане не е късно. Ето я в морето с развято знаменце, сочещо посоката, открито море. Вече съм друг човек, вятърът Бриз гримира лицето ми, а вълничките му сякаш се опитват да надникнат в лодката. Появи се нов пейзаж, северния залив. Всички лодки са там, клатушкат се смешно на фона на черното море, подобно туземци в тайствена молитва. Ясно, където са чайките и лодките, там е и рибата. Спирам внезапно лодката. Голямо стадо делфини преминава край мен и скоро изпълва пространството между далечните лодки в залива. Винаги взимам нестандартно решение, мисля си, пускайки трепетно петнадесетината въдички на чипарето, които ми приличат на атакуващи малки войничета. Въдичките са покрити със синьобели перушинки и скоро получавам сигнал по кордата, че чипарето е изпълнило първия си улов.
Издигам го над лодката и откъсвам рибките една след друга. Те падат в бялата рибарска каса, блъскат ужасено главички в стените й и бавно притихват.              
Вече имам около два килограма сафрид, посягам към поредното чипаре и...то внезапно се скъса, нещо го скъса. Лодката беше силно наклонена от тежестта на тялото ми и в този момент изведнъж на сантиметри от мен се появи голяма огромна глава, главата на делфин. Погледна ме сякаш с усмивка и големият му гръб започна бавно да преминава над повърхността на водата, съвсем близо до протегнатата, вече без въдици ръка. Но случките при мен не идват сами и ето, нова изненада. След секунда две, делфинът отново се появи с висок скок над водата, а след него, след него се развяваше побелялото ми от рибки чипаре.
Последва втори скок, този път вече без чипарето, после трети скок, последен и далечен. Погледнах изумен залива, а там нова изненада. Всички делфини като по сигнал, с тревожни скокове, се насочиха към ачика, далечните морски дълбини. След две минути в залива вече нямаше нито един делфин. Лодките също изненадващо прекратиха риболова. Какво става, лодки, делфини, риби, всичко изчезва, сякаш наближава буря. Прибрах се първи на кея,чувствах се малко виновен, но това премина бързо и аз поех посоката, там, където чаша бира, приятели събира. А делфина, той остана записан завинаги в лентата на спомените ми, които единствено не съм забравил.


  

                

                                                                                                                      
 
                      
                                                                                             





Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wonder - Ти освен, че си Бриз, който гримира ...
04.10.2013 00:29
Ти освен, че си Бриз, който гримира морето с потайнственост и красиви надслучквания, си Хемингуей и половина, но с по-увлекателни сюжети. :)))
цитирай
2. breeze - Ха,направо ме събори...а с издънките какво ще правим?
04.10.2013 11:45
Предлагам да ги засадим някъде..:)))
цитирай
3. wonder - В гората на мълчанието... ;)))
04.10.2013 14:13
В гората на мълчанието... ;)))
цитирай
4. breeze - Хей, там се случват случки!
16.02.2014 12:15
Мълчаливи.:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: breeze
Категория: Политика
Прочетен: 230710
Постинги: 165
Коментари: 65534
Гласове: 8066
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031